+36 1 501 34 63 pm@icontent.hu

Egy blog kiépítése nem csak arra jó, hogy lekösse az erőforrásainkat. Rajta keresztül ismertethetjük a termékeinket vagy szolgáltatásainkat, így ahelyett, hogy ez egy kényszerűen elvégzett „valami” a marketing eszköztárában, formáljuk át gondolkodásunkat arra, hogy ez az egyetlen út, hogy hitelesen szólhassuk fogyasztóinkhoz. 

Mikor egy startup vagy egy fiatal vállalkozás beindul, ez a terület a leginkább ingoványos rész a mindennapi életben. Nincsenek tervek, nincsenek kitűzött és elérhető célok. Így persze mérhetőség sincs és a végén a folyamatos blogkommunikáció csak nyűggé válik.

Hagyd az Excel táblát!

Ahhoz, hogy a tartalomalapú kommunikáció tervezetten és hatékonyan működjön, itt az ideje, hogy létrehozd saját tervedet. Ahelyett, hogy szépen megformázott Excel táblázatokat kezdenél el gyártani, ragadj egy papírt és egy tollat és írd fel magadnak az alábbiakat!

Egy tartalomervnek az alábbi négy összetevőből kell állnia:

  • célközönség
  • téma
  • konverziós csatornák
  • csapat

Célközönség

planKihez beszélsz? Ki az, aki a blogodat olvasni fogja? Kiket szeretnél, hogy olvassák a blogod? Ne feledd, hogy az, aki felkeresi az oldalad még nem biztos, hogy a számodra hasznos vásárló! Fontold meg jól, hogy milyen a célcsoportod összetétele, milyen jellemzőik vannak. Ne felejtsd el az életkori és élethelyzeti adottságokat, a pszichológiai jellemzőket, és a motivációs tényezőket sem!

Téma

Az egyik legnehezebb, hogy összeszedd, miről is beszélj. Ha lehet, hanyagold saját vállalkozásod és terméked ajnározását, biztos lehetsz benne, hogy senkit nem érdekel. Az viszont már jobban leköti az olvasó figyelmét, ha megtudja, mi változik az életében a terméked vagy szolgáltatásod segítségével. Jobb lesz neki? Boldogabb lesz? Könnyebben eléri céljait? Semmi mást nem kell tenned, csak átülnöd a monitor másik oldalára, és megvizsgálni, mitől lesz jobb a célcsoportod tagjának, ha felkeres téged.

Konverziós csatornák

Ha elolvassák amit írtál már jó úton jársz, de mindez vajmi kevés ahhoz, hogy a hónap végén befizethesd a számlákat. Konverziós csatorna lehet bármi, amit te értékesnek találsz; ha lead generálás a lényeg, akkor lehet ez a csatorna egy űrlap, egy letölthető dokumentumra való kattintás, vagy egyáltalán csak az, hogy tovább kattint az olvasó. Vizsgáld az oldalad konverziós rátáját (egy adott időszakra eső vásárlók/kattintók/feliratkozók/stb. és ugyanezen időszakra eső látogatók százalékos aránya)

Csapat

Ahhoz, hogy megértsd a célcsoportod működését – bármilyen sajnálatos – kevés vagy egyedül. A többfajta megközelítés, a témák feldobása, a feladatok elosztása és a kreatív gondolkodás is mind-mind csapatot követel. Vezetőként az a feladatod, hogy képben legyél a csapattagok képességeivel, attitűdjével, és rátermettségével, így ahelyett, hogy fél napos meetinget tartanátok a következő bejegyzés elkészítése miatt, már tudni fogod, kihez szólj.