+36 1 501 34 63 pm@icontent.hu

Mi van akkor, ha a kész tartalmakat anyádon és a barátaidon kívül senki nem olvassa? Ugye ismerős az érzés, amikor posztolsz, de a kutyát sem érdekli? Te csak ülsz a monitor előtt és nem érted, miért nem zabálják a tartalmaidat. Egyszerű: csaltál! Nem követted a szabályokat! Ne írj úgy, mint egy elsős, tartsd be ezt az egyszerű 7 szabályt!

Az alábbiakban gyorsan végigfutunk azon a 7 szabályon, amit ha nem tartasz be, még véletlen sem olvassák el vagy nézik meg az általad készített tartalmat. Elöljáróban annyit le kell szögezni: ez nem egy paprikás krumpli recept! Ezek csak a hozzávalók, a miből mennyit kérdésekre sosem tudhatod a választ.

A kísérletezés szabálya

Nyugodj meg, nem válsz beteg emberré attól, ha azt hiszed, hogy kísérletezned kell a célcsoportodon. A vakcinák helyett viszont arra törekedj, hogy szem előtt tartsd: ami egyszer bejött, nem biztos, hogy legközelebb is jó lesz. A kísérletezés, csak úgy, mint a mai világban szinte mindenben, az egyik legfontosabb feladat. Már Pink is megénekelte, hogy próbálkozik, úgyhogy ha szeretnéd eladni a termékedet, vagy szolgáltatásodat a tartalom segítségével, ne félj kipróbálni új és szokatlan dolgokat!

A vélemény szabálya

no-thank-you-jpgHallottad már te is, hogy nem kíváncsi senki a véleményedre, ugye? Nem a francokat nem, sőt! Egyszerűen képtelenek vagyunk elfogadni azokat az embereket, akik nem állnak ki valami mellett. Ezzel szemben rajongunk a véleményvezérekért, még akkor is, ha nem értünk velük együtt.

Tény és való, az, ha valaki kiáll önmaga és véleménye mellett, az lenyűgöző. Nézd csak meg Obama-t, vagy kicsit közelebb, Orbán Viktort. Aki elfogadja a véleményét, az imádja. Aki meg nem, annak itt a következő szabály:

A megosztó témák szabálya

Imádunk fröcsögni. Sárral dobálózni, elutasítani és lefujjogni. A magyaroknak ez különösen lételemük. Viszont a kérdés: van ezzel valami baj? Ha azt akarod elérni, hogy az emberek felfigyeljenek az általad készített tartalomra, akkor szembe kell nézned azzal, hogy lesz, akinek majd nem fog tetszeni. A nem-tetszésünket amúgy is szeretjük kimutatni, szóval share, aztán meg egy „hát ez remek” komment. Ezzel viszont relatív gyorsan elérheted azokat, akik melletted állnak. Éljenek a közösségi oldalak!

A tudom, hogy nem tudom szabálya

Senki nem tökéletes, és természetes, hogy mindenki hibázik. A tartalom elkészítése során azonban szem előtt kell tartani, lehet, hogy tévedünk. Kit érdekel? Mindenkit! Ráugranak, szétszednek, majd két lapát földdel elásnak. Ilyenkor aztán jön a pánik, amivel még nagyobb lesz a galiba. Ehelyett be kell ismerni a tévedést azért, hogy ne nézzenek teljesen idiótának. El sem hiszed, de kevés dolog kelt akkora szimpátiát, mint a hibák beismerése!

Az érzelmek szabálya

keep-calm-and-i-trust-you-3Amióta Világ a Világ próbálunk egymás érzelmeire hatni. Ordítunk, simogatunk, csókolózunk vagy orrba verjük egymást. Ezek mind-mind az érzelmekre hatnak. Félre értés ne essék, az, hogy „Anyám a halálos ágyán könnyes szemével szemembe nézett, megszorította kezemét és azt mondta, hogy válasszam XY terméket!” messze nem az, amiről ez a szabály szól.

Ha az érzelmekre akarunk hatni, válasszunk olyan hangnemet, témát, idézetet, képeket, stb., amivel az olvasó könnyedén azonosulni tud. Ezzel építjük ki a bizalmat.

Az információ szabálya

Szükségünk van adatokra, tényekre és arra, hogy úgy érezzük, némi tárgyi tudást szívhattunk magunka, mire végigszenvedtük azt a 2000 karaktert. Ez az egyik legizzasztóbb feladat, hiszen nem írhatok olyan dolgokat, amik a fejemből pattantak ki. Valahogy igazolnom kell azt, hogy megbízható forrás vagyok, azaz nem nyomok a célcsoportom arcába bullshit-et.

A forma szabálya

Minden tartalom. A betűtípus, a beillesztett képek, videók vagy a tördelés. Valljuk be, manapság nem igazán szeretünk elolvasni összefolyt, átláthatatlan szövegeket – pláne nem mobilon. Éppen ezért legalább annyira fontos a forma, mint maga a szöveg/videó/kép/stb. Az esztétikum szubjektív, na de kérem, azért vannak határok!