+36 1 501 34 63 pm@icontent.hu

Ha már elhatároztuk, hogy kis színt viszünk vállalatunk online életébe, és a bannereket minőségi tartalmakkal egészítjük ki, egész jó úton járunk. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy manapság már a forma is tartalom, így mi megpróbáltuk összeszedni azokat a kritériumokat, melyeknek egy vállalati felületnek meg kell felelnie.

A tartalom alapú kommunikáció elindításakor meg kell hozzuk azokat a döntéseket, melyeket a későbbiekben nap, mint nap be kell tartanunk. Ezek azok a bizonyos „nagy döntések”, melyek irányt mutatnak kommunikációs stílusunkban, felületeinkben és céljainkban.

Milyen felületet válasszunk?

Bármilyen felületet is választunk, nem szabad elfelejtenünk, hogy egyik sem helyettesíti a minőségi tartalmak folyamatos publikálását. Kiindulásnak tisztázzuk, hogy milyen felületek állnak rendelkezésünkre.

Már meglévő weboldalon alakítunk ki új felületet
Amennyiben úgy döntünk, hogy a tartalmainkat vállalatunk weboldalán szeretnénk publikálni, tökéletes felület ehet erre egy, a menüsorba is beépített blog felület. Ezen hetente 1-2 megjelenést biztosítanunk kell ahhoz, hogy elérjük céljainkat.

A vállalati honlapon működtetett blognak nagy előnye, hogy a látogatottságot a mi webcímünk alatt vizsgálhatjuk, így a keresőmotorok nagyobb relevanciaértéket biztosíthatnak vállalatunk weboldalának. Fontos azonban, hogy a látogatások elaprózódása miatt nehezen érvényesíthetők a konverziós csatornák, hiszen egyszerre annyi inger és lehetőség éri olvasóinkat, hogy hamar lemorzsolódnak. Hogy megismerjük, miért lehet jó a fentieken kívül még ez a felület, érdemes megismerkednünk Chris Anderson Hosszú farok elméletével és azt a weboldal lehetséges látogatottságának mértékeire is ráhúzni.

Új felületet hozunk létre
Ha tartalmaink publikálását egy teljesen új felületen kezdjük, annak kialakítása a cég profiljába illeszkedő elvárásoknak kell megfeleljen. Amennyiben ezt az oldalt konverziós felületnek tekintjük, úgy vállalatunk arculati elemeinek, eddig használt stílusának és már megfogalmazott célkitűzéseinek mind-mind meg kell jelenniük ezen az oldalon is. Ha amelett döntünk, hogy tartalmainkat nem kapcsoljuk össze márkánkkal, hanem inkább a hasznos tudás átadása és információközlés a célunk, úgy eltekinthetünk a vállalat nevének, logójának, betűtípusának stb. használatától. Arról, hogy mire jó az, mikor nem a vállalatunk nevében kommunikálunk, egy későbbi cikkünkben térünk ki részletesebben.

Egyéb blogrendszert hívunk segítségül
Lehetőségünk van létrehozni olyan blogot is, melyet egy másik vállalat motorja üzemeltet. Gondolom, nem kell bemutatni a blog.hu, a cafeblog, a tumblr, vagy a többi nagyvállalat felületeit. Ezek hátránya, hogy elég szűk keretek között módosíthatunk szerkezetükön, azonban az ezen felületek főoldalai kiemelhetik bejegyzéseinket, így a vártnál több látogatottságot is elérhetünk.

Alapvető formai követelmények

Ha már nem küszködünk azzal a kérdéssel, milyen cikkeket írjunk, még mindig nem dőlhetünk hátra karosszékünkben. Egy blog felületének ugyanis sok apró elvárásnak is meg kell felelnie. Ezeket vesszük most sorra:

Arculat
Arculati elemeinknek kötelező a részvétel, hiszen mindannyian szeretnénk, ha márkanevünk, választott színeink, betűtípusunk beleégne olvasóink hosszú távú emlékezetébe. Ügyeljünk arra azonban, hogy túlzásokba ne essünk. Nem kell minden bejegyzésünknél érdeklődőink arcába tolni, hogy kik vagyunk!

Írói stílus
Ha weboldalunkon vannak már olyan szövegek, melyek jól reprezentálják vállalkozásunk „érzésvilágát”, ragaszkodjunk ahhoz a stílushoz. A nyelvezet, mellyel rabul ejtjük olvasóinkat legyen annyira megkülönböztető, hogy ha steril környezetben is olvassák tartalmainkat, felismerhetőek legyünk. Ez azért nem könnyű feladat… Írói stílusokról és másokról is hasznos információt olvashatsz cikksorozatunk első részében!

Képek és egyéb vizuális elemek
Használjunk mindig olyan képeket, melyek egyes tartalmaikat jól bemutathatják. Nehéz mindig bevezető, vagy főcím képet találnunk, melyek gyorsan elmondják miről is lesz szó, azonban igyekeznünk kell ennek elérésére. A különböző vizuális elemek azért felelnek, hogy felhívják a figyelmet, így ne tartózkodjunk a meghökkentő, szívszorító vagy mosolyt előcsalogató képektől sem.

Közösségi modulok
A mai világban tartalmaink terjesztésére első sorban az online közösségi oldalak adnak kitűnő lehetőségeket. Ezek hatékonysága azonban csak akkor lehet teljes, ha blogunkban is megjelennek azok a modulok, melyeket már nagy önbizalommal, gyakorlottan használnak olvasóink. A kedvelés, megosztás, küldés, beágyazás stb. közösségi modulok elengedhetetlenek ahhoz, hogy minél nagyobb organikus elérést generálhassunk.

Interaktivitás
Ma már nem azt a kort éljük, ahol a vállalkozás közöl, a célcsoport pedig befogad. Ez már nem az egyirányú kommunikáció kora, így mindenképp lehetőséget kell biztosítanunk arra, hogy olvasóink elmondhassák véleményüket, szavazhassanak, hozzászóljanak, esetleg önmaguk is szerkeszthessék tartalmainkat.

A fenti tanácsok betartása nem csak egy esztétikus, jól működő oldalt eredményeznek, de gondoskodnak arról is, hogy olyan felületet biztosítsanak az érdeklődőknek, amelyről azok szívesen tájékozódnak.

Következő cikkünkben arról lesz szó, milyen pszichológiai tényezők segítenek abban, hogy tartalmaink minőségét, azok virális terjedését biztosítani tudjuk.