+36 1 501 34 63 pm@icontent.hu

Lassan elérkezünk oda, hogy mindenki számára világos lesz: egy vállalat tartalommarketing nélkül elfelejtheti a sikert. Az online keresőmamutok relevancia alapján sorolják az oldalakat, így ha első akarsz lenni, kezdj bele a tartalomgyártásba. Mutatjuk a buktatókat!
A kkv szektor gyakran küzd azzal a problémával, hogy nincs erőforrása olyan marketing csapat összeállítására, ami megfelelően képes kielégíteni minden elvárást. Rengeteg reklámügynökség és tanácsadó cég szerepel a piacon, azonban ezek javarészt projekt szinten dolgoznak.

Ha egy vállalkozásnak nincs kommunikációs terve, vagy nem rendelkezik olyan erőforrással, ami képes kialakítani az online jelenlétet, kénytelen más utat választani.

Gyakori tapasztalat, hogy a kisebb méretű vállalkozásoknál a cégvezető az, aki ellátja a marketingfeladatok nagy részét. Ennek hátránya, hogy a tartalomgyártás és a naprakész információk beszerzése sok időt vesz igénybe. Egyik cégvezetőtől sem várható el, hogy naponta 2-3 órát töltsön azzal, hogy kutatja a nemzetközi trendeket, készíti a tartalmakat és reagál az interakciókra.

Tartalomgyártás a felhőből

Egy szövegíró csak akkor tudja teljesíteni a saját feladatait, ha kész átlátni azt a struktúrát, amelyben a vállalkozás lépked. Az éves marketingcélok meghatározása mellett ismernie kell a vállalkozás arculatát, hangulatát, a célcsoportot annak minden tulajdonságával együtt, és folyamatosan olyan témák kutatásába kell energiát fektetnie, amit az adott vállalkozás célcsoportja szívesen fogyaszt.

2016-ban a biztos kudarcot választja az, aki kisebb erőforrások mellett elvárja, hogy a kollégák ott üljenek a pár négyzetméteres irodában, egymás hegyén-hátán. Azzal, hogy a digitalizáció ekkora szerepet tölt be az életünkbe, ledöntöttünk minden földrajzi falat. Már mindegy, hogy több száz kilométerre vagyunk-e egymástól, találunk olyan felületet, ahol közösen, egyszerre dolgozhatunk.

Az iContent csapatának sikeressége abban rejlik, hogy munkatársaink onnan és akkor dolgoznak, amikor azt jónak látják. Ez a fajta munkavégzés a kreativitás óriási támogatója, hiszen – minden próbálkozásunk ellenére – azt nem lehet 9-kor be, majd 5-kor kikapcsolni. A határidőkhöz kalkulált munkavégzés előnye nem csak az, hogy nem kell irodát, eszközöket, internetvonalat, stb. bérelni, de az is, hogy nem megy a minőség rovására a „munkaidő kényszere”.

Megéri?

Kis- és középvállalkozások esetében akkor éri meg az outsourcing tartalomgyártás, ha nem rendelkezik akkora erőforrással, ami fedezné a szövegírók bérét. Fontos, hogy legyen a vállalkozáson belül legalább egy valaki, aki a marketing területért felel, hiszen a tartalmaknak illeszkednie kell a marketingterv által meghatározott célokhoz.
Ha munkatársaid között van olyan, aki a marketingfolyamatok irányításáért felel, érdemes megkérdezni, hogy mennyi időt és energiát öl a tartalmak elkészítésébe. Ha ezt az időt felszabadíthatod, sokkal több energia jut más területek feladatainak elvégzésére.

Az már talán mindenki számára egyértelmű, hogy tartalmak nélkül egészen egyszerűen nem vagyunk jelen az online világban. Az emberek nagy százaléka azonban az interneten lévő tartalmakból tájékozódik, így azok a vállalkozások, melyek nem vesznek részt ebben a versenyben, készakarva letérnek a siker felé vezető útról.